Okul Ortamları
Yoğunlaştırılmış yabancı dil programı uygulayan İmam Hatip Ortaokullarımız imkanları dahilinde fiziki şartlarını dil eğitimine yönelik olarak dizayn ederler. Koridor ve sınıf içi duvar giydirmeleri, duvar panoları, duvar gazetesi köşeleri, dijital donanım, ses sitemi, yabancı dil için oluşturulmuş okuma köşeleri ve salonları ile okulda öğrenciyi yabancı dil öğrenim sürecinde her daim aktif tutan görsellerle uygulama görsel olarak da desteklenmektedir.
Ayrıca imkanlar dahilinde okullarımızda öğrencilerimizin bireysel olarak yararlanabilecekleri dijital erişim destek noktaları bulunmaktadır.
Erasmus+ Programı
AB’nin eğitim, gençlik ve spor alanlarındaki hibe programıdır. Yurt dışında eğitim, öğretim, staj, profesyonel gelişim, yaygın öğrenme temelli gençlik aktiviteleri ile kurumlar arasındaki işbirliklerini desteklemektedir. Her yıl ERASMUS+ Programı teklif çağrısı yayınlanmakta olup, 2021-2027 yılları programlamasında; 1- Avrupa’yı keşfet (Discover-EU), 2- Yepyeni hareketlilikler, 3- Gençlik Katılımı, 4- Öğretmen Akademisi, 5- Karma hareketlilikler ve 6- Davetli personel faaliyetleri yer almaktadır.
https://www.ua.gov.tr/anasayfa/icerikler/teklif-cagrilari/
1. Proje hazırlık ve yürütme konusunda donanım ve/veya tecrübe sahibi personel belirlenir
2. Belirlenen personelden “Proje Hazırlık ve Yürütme Komisyonu” oluşturulur
3. Komisyon üyelerinden ihtiyaç duyulan personel “Proje Hazırlık ve Yürütme” konularında uzaktan veya yüzyüze hizmetiçi eğitim başvurusunda bulunurlar
4. Komisyon üyeleri belirli sıklıkla proje odaklı destek sağlayan kurumların internet sayfalarından duyuru ve program sayfalarını takip ederler
5. Okul yönetimi ve komisyon üyeleri yerel kamu, sivil toplum ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile işbirliği görüşmeleri yapar, olası destek ve ortak başvuru olanaklarını belirler
6. Okul yönetimi ve komisyon üyeleri yerelde proje başvuru ve yürütme tecrübesi olan okullar ile işbirliği ve görüş alma görüşmeleri yaparlar
7. Okul yönetimi ve komisyon üyeleri başvuruya açık ve uygun destek programlarını ve yerel işbirliği olanaklarını belirler
8. Başvuru belgelerinin hazırlanmasında teknik olarak okulun ilgili branşlarında olan ve/veya teknik bilgiye sahip öğretmenleri ile yardımlaşılır
9. Belirlenen destek programlarına başvuru yapılır