Bu amaç doğrultusunda imam hatip liselerinde görev yapan meslek dersleri öğretmenleri ile din eğitimi bilimi alanında faaliyette bulunan akademisyenler bir araya getirilecek ve öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları zorluklar ile akademisyenlerin ürettikleri teorik bilgiler üzerine derinlemesine ve etkileşimli bir öğrenme ortamı oluşturulacaktır. Böylece, teorisyenler, geliştirdikleri teorilerin İHL'indeki pratik yansımalarını gözlemleme ve teorilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Aynı zamanda, öğretmenler, teorik bilgiler ile pratikteki deneyimlerini birleştirerek eğitim süreçlerindeki eksikliklerini ve teorik açmazlarını tespit edebileceklerdir. Bu süreç, İHL eğitimindeki pratik sorunların daha iyi anlaşılmasını ve çözüm önerilerinin geliştirilmesini sağlayacaktır.